Louis P Klubbers Rusmiddelpolitik

I forbindelse med alkohol og euforiserende stoffer, tilstræber Louis P Klubber, at der skabes rammer for samtale og udveksling af holdninger på dette område, så de unge kan få et bevidst og ansvarligt forhold til rusmidler. Vi ønsker at medvirke til en ruskultur, hvor det er tilladt at sige nej til rusmidler.

Regler og omgang med rusmidler

I Louis P Klubber er rusmidler ikke tilladt.
    Ved brud på reglen, vil personalet indgå i en dialog med den unge og som hovedregel også kontakte hjemmet, for at skabe dialog med forældrene om det mulige misbrug.

Retningslinier for forældresamarbejde

Klubbens pædagoger har ofte oparbejdet et fortroligt tillidsforhold til medlemmerne, som er forskellige i forhold til alder, udvikling, socialt netværk mv. Når teenagealderen indtræder ved vi, at mange afprøver rusmidler uden at det nødvendigvis er starten på et misbrug. Derfor er det en vurdering fra sag til sag, der afgør hvorvidt forældrene inddrages / orienteres eller ej. Når vi er bekymret for den unges trivsel vil vi altid kontakte forældrene.

Forældrebestyrelsen er med til at udarbejde og godkende retningslinier for festerne i Louis P. Ved information på forældremøde, på hjemmeside og i klubblad opfordres forældre til at udskyde de unges alkohol debut og lave regler for alkohol til private fester.

Retningslinier for støtte til børn og unge med misbrugsrelaterede problemer

Vi ønsker at forebygge, behandle og følge op på de misbrugsproblemer der måtte forekomme i klubben. Det er alle medarbejders pligt at handle når der er tegn på, at en ung har det skidt. F.eks. opfatter vi brug af hash som et symptom på dårlig trivsel.

Udarbejdelse og revision

Klubbens leder har det overordnede ansvar for Rusmiddelspolitikken. Politikken udarbejdes og revideres i samarbejde med pædagogerne og forældrebestyrelsen. Politikken er tilgængelig på vores hjemmeside og revideres på personalemøder hvert andet år.